گواهینامه صلاحیت خدمات انفورماتیکی

 مختلف خدمات فناوری اطلاعات همانند سخت افزار، تولید نرم افزار، فروش قطعات IT و کامپیوتر، نصب، تجهیز و پشتیبانی، ارتباطات و شبکه است. رتبه بندی شرکت ها توسط ساجات تحت نظارت شورای عالی انفورماتیک براساس مدارک و مستندات ارسالی و بارگزاری شده در سایت انجام می شود.

شرکت های مذکور جهت ورود به مناقصات نیاز به اخذ گواهینامه رتبه انفورماتیک دارند. گواهینامه رتبه بندی انفورماتیک 2 سال اعتبار دارد و سازمان های اخذ کننده گواهی رتبه بندی انفورماتیک پس از یک سال می توانند اقدام به ارتقاء رتبه اخذ شده نمایند. رتبه بندی شرکت های انفورماتیکی توسط سازمان برنامه و بودجه بین 7 الی 1 می باشد.

گواهی و رتبه1402_page-0001

سازمان نظام صنفی رایانه ای (مجوز فعالیت)

سازمان نظام صنفی رایانه‌ای ایران از تیر ماه سال ۱۳۸۴ براساس قانون حمایت از پدیدآورندگان نرم‌افزار (مصوب تیرماه ۷۹ مجلس شورای اسلامی) و آیین‌نامه مصوب هیئت وزیران (مصوب تیرماه ۸۳) فعالیت خود را آغاز کرد. این سازمان به عنوان بزرگ‌ترین تشکل مردم نهاد در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات، با تلاش بی‌وقفه دست‌اندرکاران صنعت ICT کشور، با هدف تنظیم مناسبات بخش خصوصی و دولت و همچنین مشارکت مؤثر در ساماندهی امور تجاری رایانه‌ای، پیش از این در قالب انجمن شرکت‌های انفورماتیک از سال ۷۳ فعال بوده‌است که در نهایت سال ۸۴ براساس مصوبه مجلس و آئین‌نامه هیئت وزیران، تحت عنوان سازمان نظام صنفی رایانه‌ای فعالیت خود را در مقیاس وسیع تری ادامه می‌دهد.

گواهی نظام صنفی1403_page-0001

سارمان فناوری اطلاعات ایران (پروانه فعالیت)

گواهینامه افتا که مخفف عبارت «امنیت فضای تولید و تبادل اطلاعات» است، مجوزی است که توسط مرکز مدیریت راهبردی ریاست جمهوری (مرکز افتا) و سازمان فناوری اطلاعات ایران اعطا می شود. این گواهی بخشی از یک طرح ارزیابی امنیتی با هدف تضمین امنیت سیستم های نرم افزاری است. این با نام های مختلفی از جمله مجوز افتا، گواهینامه افتا و گواهی ارزیابی امنیتی می باشد.

گواهی ارزیابی امنیتی محصول (افتا)

 اهداف اصلی این طرح ارزیابی امنیتی عبارتند از:

  1. اطمینان از ارزیابی های امنیتی محصولات IT و نرم افزاری در راستای استانداردهای ارزیابی رایج.
  2. کاهش خطرات و نگرانی های امنیتی مرتبط با محصولات ارزیابی نشده.
  3. افزایش دسترسی به محصولات ارزیابی شده
  4. حمایت از توسعه و بومی سازی محصولات نرم افزاری.
  5. بالا بردن سطح امنیت محصولات نرم افزاری

گواهینامه صلاحیت ایمنی پیمانکاران

گواهینامه صلاحیت ایمنی پیمانکاری گواهینامه ای است که توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی صادر شده و در اختیار پیمانکاران قرار میگیرد.گواهینامه صلاحیت ایمنی پیمانکاری به عبارتی مشابه و کوچک شده ی استاندارد بین المللی HSE (ایمنی، سلامت و محیط کار) می باشد که شرکت های با رعایت الزامات آن گواهینامه مذکور را دریافت می کنند.

اهداف گواهینامه صلاحیت ایمنی پیمانکاری

  • تعریف الزامات ایمنی (که باید توسط پیمانکار در محیط های کار رعایت گردد)
  • تدوین یک استراتژی برای مدیریت پیشگیرانه ایمنی پیمانکاری
  • توجه به مقررات و دستورالعمل های ایمنی در فعالیت های پیمانکاری
  • شناسایی عوامل خطرساز و حذف و مدیریت آن ها
  • ایمن سازی محیط کار و کاهش حوادث ناشی از کار

گواهی شرکت خلاق

هدف شرکت‌های خلاق عموما خلاقیت و نوآوری برای ارائه محصولات و خدمات جدید و مدل‌های نوین کسب و کار  در سطح بازار هدف است. گواهی شرکت‌های خلاق عموما در حوزه‌های کسب و کارهای دیجیتال و فضای مجازی، صنایع دیداری و شنیداری، میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، هنرهای تجسمی و هنرهای نمایشی، بازی، اسباب بازی و سرگرمی، طراحی و معماری، نشر، چاپ و کتابخانه، گیاهان داروئی و طب سنتی و سایر صنایع فرهنگی صادر می‌شود.برای پذیرش شرکت‌های خلاق محصول یا خدمت ارائه شده توسط شرکت باید حداقل در کشور نوآورانه باشد و سطح متمایزی نسبت به فعالیت‌های مشابه داشته باشد.

وزارت صنعت،معدن و تجارت (پروانه بهره برداری)

پروانه بهره برداری ، مجوزی است که از طرف وزارت صنعت ، معدن و تجارت ، به متقاضیان تاسیس کارخانه ها که خط تولید خود را راه اندازی نموده اند ، داده می شود که شرایط اخذ آن ، درخواست در سامانه بهین یاب و تکمیل مدارک مربوطه است . نحوه استعلام پروانه بهره برداری برای محصولات خوراکی ، از طریق سامانه تیتک می باشد .